Příprava nemovitosti na prodej
"Tak my trochu uklidíme a vy si to přijďte vyfotit..."
To slýchám často, když na první schůzce s klientem řeknu, že byt nebo dům musíme před prodejem připravit. Trochu uklidit opravdu nestačí. Chcete-li zaujmout opravdu co největší okruh zájemců o koupi, je potřeba investovat víc. Víc času, víc pozornosti i trochu víc peněz.
Dám vám pár příkladů, co si pod tou přípravou představujeme my a co také u prodávaných nemovitostí děláme.
Byt s barevným vymalováním ve stylu jeden pokoj modrý, další zelený, žlutý a fialový může být báječný na bydlení, pro účely prezentace nemovitosti jej ale stojí za to nově vymalovat na bílo. Prostor se prosvětlí, zvětší a na fotkách pak přiláká pozornost i těch, kteří barevné výmalby nemají v lásce a nedovedou si dost dobře představit, jak by vypadal v neutrální bílé.
Pošramocená vodovodní baterie v koupelně, těsnění kolem vany prorostlé plísní, sporák v kuchyni s pozůstatky posledního vaření, uvolněná dlaždice na chodbě, to jsou další drobné detaily, u kterých se v prodávaném bytě může jevit jako zbytečné se jimi zabývat. Vždyť nový majitel to si přece opraví sám.
Ano, možná ano. Možná ale ne, protože pokud je to puntičkář a takových maličkostí si na prohlídce všimne hned několika, může se mu složit v hlavě negativní emoce. Nechuť z představy, že jakmile byt koupí, bude muset něco opravovat. A to může ovlivnit jeho zájem váš byt koupit. A může jít o dům dál.
Proto je vhodné tyto drobné závady a chybičky na kráse odstranit. Nestojí vás to mnoho a fantazie zájemce si lépe představí, že už se stačí jen nastěhovat. Bez práce a bez dalších úprav může začít bydlet.
V případě prodeje rodinného domu je dobré kromě drobností uvnitř se také podívat na okolí domu. Posekat trávu, zamést dvorek, uklidit zbytky dřeva ze stavby plotu nebo zahradního altánku. Prostě představit svůj dům v co nejlepším světle.
Neradíme prodávanou nemovitost nepravdivě upravovat nebo na ní něco "maskova".
Ani neradíme do úprav investovat desetitisíce.
Nechceme zájemce falešně lákat.
Jen věříme, že potenciál prodávané nemovitosti je potřeba objevit. Se zkušeným okem, drobnou investicí, trochou péče a pečlivé práce ho vytáhnout na světlo. Aby váš byt nebo dům v inzerci zazářil, přitáhl pozornost a získal zájemce, který ho koupí. Za nejlepší cenu.
Jako když se hezky obléknete pro slavnostní příležitost.